heltvanligdag.blogg.se

Vi är en helt vanlig familj i en helt vanlig förort. Vi bloggar om helt vanliga saker, en helt vanlig dag.

Välling i kaffekoppen

Publicerad 2013-09-30 14:10:03 i Allmänt,

Jag blir så himla trött på mig själv ibland. Som småbarnsförälder så befinner man sig ju i ett ständigt halvvaket tillstånd typ, i allafall om man sommig har 3 småbarn och en bäbis. Jag har nog svartbälte i att strula till det, mestadels handlar det om att förlägga saker och göra saker fel eller göra grejer som kan te sig normalt om man har ett barn i "rätt" ålder med sig. Exempel:
Man hittar bilbycklarna i frysen, mjölken står i skafferiet, och brödet ligger i tvättkorgen, du borstar tänderna med antingen barnens fruktsmakande tandkräm eller bebisens "rumpsalva", det första är nog att föredra. Du gungar kundvagnen på coop. Du vet inte vart du ska göra av händerna när du går utan barnvagn, du dubbelkollar att ytterdörren är låst så ingen toddlerkan rymma trots att du är ensam hemma, du plockar undan onödigt vassa föremål "inom en 2/3 årings höjd" när du är på besök hos folk när du bara har en liten bebis med dig, allt går som på default. Idag lyckades jag servera en härlig kopp 6-månaders välling till mig själv. Jäkla tur att hag insåg misstaget innan Lily fick en kopp svart i nappflaskan :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela