heltvanligdag.blogg.se

Vi är en helt vanlig familj i en helt vanlig förort. Vi bloggar om helt vanliga saker, en helt vanlig dag.

Inlagd på DS med för tidig vattenavgång.

Publicerad 2013-03-28 01:39:00 i Allmänt, Kidsen,

Vecka 30 + 6
Runt klockan 3 på natten vaknade jag till av att det kändes som om mensen kommit. Det liksom rinner till. Yrvaken är tanken att jag måste till toa å få på mig en binda så jag inte ska blöda ner kläder/säng. Sen kom jag på att "jag är ju för sjutton gravid" ner till toa ändå och på med en binda, tanken då va att det va en flytning, inte mkt mer med det, upp till sängen å försöka somna om. Jag får några sammandragningar innan jag somnar och varje gång får jag den för känslan av att nåt rinner till. Somnar till slut. På morgonen så är det som vanligt fullt med bestyr med ungar å hundar och varje gång jag böjer mig eller lyfter nåt av barnen så kommer en ny skvätt, fortfarande ganska måttligt. Jag ringer förlossningen för att rådgöra och de vill att jag ska komma in för en koll. Själv tyckte jag inte att det var nån panik då det ändå var frågan om så pass små mängder, men efter att jag gått fram och tillbaka till dagis å lämnat ungarna så rann det ordentligt. Då var det så pass illa att byxorna blivit helt blöta och jag insåg att vattnet hade gått. Inväntade barnvakt till minstingen och for in till Danderyd där de konstaterade vattenavgången, gjorde ett Ultraljud som visar att lilla tösen ligger med huvet ned och navelsträngen ligger inte i kläm. Hon beräknas i nuläget väga ca 1500-1600 vilket motsvara hennes vecka och vattenmängden var okay. Jag blev inskriven och skickad till ett rum där jag är beordrad strikt sängläge vilket innebär att jag nu inte får kliva upp, ska jag på toa så kommer de å kollar bebisens hjärtljud efter för att kolla att inte navelsträngen kommit i kläm. Jag har tydligen en infektion i kroppen så jag får drop med antibiotika i omgångar och har fått kortisonsprutor med 12 timmars mellanrum för att öka på utvecklingen av bebisens lungor. Nu ligger jag och är ganska uttråkad här, de tog kurva och såg att jag har relativt regelbundna sammandragningar, men de är inte speciellt smärtsamma, blir de intensivare sätter de in stoppmediciner. Jag håller tummarna att jag ska slippa det. Har tagit med mig virkning och ska se till att få färdigt de liggande beställningar jag har på Babyconverse åtminstone,tid har jag ju gott om. Nu är målet vecka 32 och så får man ta det därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela