heltvanligdag.blogg.se

Vi är en helt vanlig familj i en helt vanlig förort. Vi bloggar om helt vanliga saker, en helt vanlig dag.

1 vecka gammal

Publicerad 2013-04-06 08:38:00 i Allmänt, Kidsen,


Nu har det gått1 vecka sen Lily föddes. Det har varit en omvälvande tid. Det går från lyckorus till hopplös vanmakt om vart annat. Lily är en tuff tjej, men så otroligt liten och skör.

De första dagarna bodde Lily inne på akutsal där hon övervakades av personal precis hela tiden. Känslan att sitta där inne va helt galen , man är tilldelad sin lilla hörna där ens älskade lilla barn ligger i sin säng med sladdar och slangar och maskiner som piper och larmar hela tiden, det är monitorer som visar massa siffror och såna linjer som svänger upp eller ber beroende på vad de läser av... I salen står i vårt fall fyra stationer uppställda med tillhörande prematura bebisar och skräckslagna och oroliga föräldrar. Lily går från klarhet till klarhet, hon är en stark tjej som trots sin litenhet kopplas bort från ena maskinen efter den andra, till slut anses hon vara så pass pigg att hon och jag till min stora lycka ska få bo på ett eget rum tillsammans. Nu har vi spenderat 3 dygn här och det går ganska bra. Just nu har det varit lite krångel med vikten som gått upp och ner som en jojo, nu på sista vägningen så hade hon gått upp litegrann vilket känns jättebra. Hon är fortfarande en bra bit bort från sin födelsevikt, men vi kämpar för att komma ikapp. Hon har dessutom blivit lite gul i omgångar och har fått ligga på en sån solmadrass, nu har hon legat på en sån sen igår men tyvärr fick jag just veta att hennes värden försämrats. Så nu får hon fortsätta sola och förhoppningsvis får vi bättre resultat vid nästa mätning.

Igår fick jag ett stort paket kläder från en kompis som har svart bälte i att sy. En hel uppsättning helt juvliga små plagg! Nu längtar jag tills Lily klarar hålla värmen lite bättre så hon förvärva använda dom:) men det går framåt, igår sänkte vi tempen på värmemadrassen till 36 grader - success:)

Ja det va en liten uppdatering från oss, jag kommer försöka uppdatera en gång om dagen nu då det är så många som undrar hur det går för vår lilla tös och jag är hopplöst svår att få tag i här.

Kramar / J & L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela